8.04.2010

Başarı


Kadının yaşamında ünlü olması gerekmez başarılı olması için. Her yaşanan iyi ya da kötü olayın sonunda kadının başardığı bir şeyler vardır.
Ve her kadın ömründe birçok kez kendince büyük saydığı bir başarıya imza atmıştır.

Bu zamana dek yazılan tüm yazılarda bile bir başarı hikayesi mevcuttur. Başarı çoğunlukla kişisel olarak hissedilen bir duygu olsada, her kötü deneyimin bile üstesinden gelinip, yazıya dökülen kelimeler ile burada yer bulmaktadır.

Burayı bırakıp normal yaşantımızda aklıma ilk gelen başarılardan bir tanesi anne olmak. Her kadının anne olması hayatındaki en güzel başarısıdır. Üstelik anne olmak için illa doğurmanın gerekmediğinde hepimiz hemfikiriz sanıyorum. Büyütmek, emek vermek, bir bebeği; şu an içinde bulunduğu yaşlara getirmek, bir başarıdır.

Okuma yazma bilmeyen bir kadının, kitap okuması da bir başarıdır.

İlla medyada yer almak gereksizdir. Yada tarih kitaplarına girmek gibi bir zorunluluk yoktur başarı için.

Benim bile şu an burada kadınlar için olumlu olumsuz görüşlerimi bildirebilmem bile bir başarıdır. Aynı şekilde bu yaşımda üniversite sınavlarına girip, kazanıp, sosyoloji okumamda...

Tek başıma bir eve çıkmayı yapamamış olsamda, bunu düşünmem plan yapmam bile geleceğe yönelik düşündüğüm bir adımdır.

Başarı mı görmek istiyorsunuz, o zaman çevrenizdeki kadınlarımıza, kızlarımıza bir bakın...
Veya aynı ölçüde başarı mı okumak istiyorsunuz. O zaman yine çevrenize bakın...
Çünkü artık Kadınlar Yazıyor.
İyi veya kötü yaşadıkları her şeyi cesurca, korkmadan, yargılansa da...
Kadınlar bazen karşı cinsin göremediği başarılarını içlerinde saklarlar.


* Bu arada bu zamana dek sitede verilmiş tüm öneriler, yasalardan anektotlar, yasal düzenlemeler ve mevzuatlara ilişkin içerikler "Bilgilendirme" etiketi altında mevcuttu(r). Dileyen yazarlamıza ve konu ile ilgili tüm etiketlere sayfanın yan tarafıntan ulaşabilirler.

4 yorum:

mgntwmn dedi ki...

bir süredir takip ediyorum. güzel bir konsept. diğer takip ettiğim bloglardan farklı. ancak kadınlar yazıyor isimli bir blogda "Başarı mı görmek istiyorsunuz, o zaman çevrenizdeki kadınlarımıza, kızlarımıza bir bakın" gibi kadın-kız ayrımı yapan cümle beni şaşırttı.

Efsa dedi ki...

Hoşgeldin,

kadın kız ayrımı derken küçük kızlarımızdan, çocuklarımızdan bahsetmek istedim.

mgntwmn dedi ki...

hoş buldum.

ben genel olarak bu iki kelime yanyana geldiğinde hep benzer tepkileri veriyorum:)

Fatma Dinç dedi ki...

canım cesim ilgin için teşekkür ederim.uzun zaman oldu bende giremediğim için blog değişikliğini yeni gördüm bu sayfanda güzel canım benim yazın güzel hayırlı olsun iyi geceler